پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور

پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور
پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور
تاریخ : 07/18/2023 05:19:19 ب.ظ

افرادی که قصد خروج از کشور را دارند علاوه بر داشتن پاسپورت و ویزا بایستی عوارض خروج از کشور را نیز پرداخت نمایند تا مجوز خروج از کشور به وسیله بلیط هواپیما یا مرزهای زمنینی و دریایی را داشته باشند. عوارض خروج از کشور در حقیقت هزینه ای است که برای استفاده از خدمات دولت پرداخت می شود و به آن مالیات سفر نیز گفته می شود. این مبلغ بسته به تعداد دفعات سفر و نوع سفر متفاوت خواهد بود. هر فرد بایستی به صورت جداگانه عوارض خروج از کشور را پرداخت کند.

روش های مختلفی برای پرداخت عوارض خروج از کشور وجود دارد. امروزه به منظور سهولت و سرعت بخشیدن به اموری از قبیل پرداخت عوارض خروج از کشور، اپلیکیشن ها و سامانه های متعددی وجود دارد که افراد با استفاده از آنها در مدت زمانی کوتاه و به صورت آنلاین می توانند عوارض خروج از کشور را پرداخت نمایند. یکی از راه های پرداخت عوارض خروج از کشور، مراجعه به سامانه سداد است که در ادامه این سامانه را معرفی کرده و نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور را مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد. به عنوان مثال در سناریو ما، شما اگر قصد سفر با بلیط هواپیما استانبول را داشته باشید باید مراحل زیر را طی نمایید.

معرفی سامانه سداد

همان طور که اشاره کردیم عوارض خروج از کشور مبلغی است که به منظور استفاده از خدمات دولتی پرداخت می شود و بسته به نوع سفر و دفعات خروج از کشور مبلغ متفاوتی خواهد داشت. مبلغ عوارض خروج از کشور هر ساله بیشتر شده و در هر سفر بر مبلغ آن افزوده می شود. دولت برای پرداخت عوارض خروج از کشور راه های متعددی را معرفی نموده است که یکی از این روش ها پرداخت آنلاین از طریق سامانه سداد است.

پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور

سامانه سداد به نشانی اینترنتی sadadpsp.ir در سال 1393 توسط بانک ملی ایران در جهت ارئه خدمات الکترونیک مورد نیاز جامعه راه اندازی شد. از جمله خدماتی که در این سامانه ارائه می گردد عبارت است از پرداخت قبوض، پرداخت عوارض خروج از کشور، استعلام خلافی خودرو، پرداخت جریمه و خرید شارژ و اینترنت. مسافرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند از طریق سامانه سداد می توانند عوارض خروج از کشور را پرداخت نموده و به راحتی از کشور خارج شوند.

مبلغ عوارض خروج از کشور در سال 1402

پیش از آن که برای پرداخت عوارض خروج از کشور به سایت مراجعه نمائید بهتر است از مبلغ اعلام شده در سال 1402 مطلع شوید. بر اساس آخرین تغییرات اعمال شده مبلغ عوارض خروج از کشور به شرح زیر است:

مسافران عادی(سفر اول): 400.000 تومان(مرز زمینی، هوایی و دریایی)

مسافران عادی(سفر دوم در سال): 400.000 تومان(مرز زمینی، هوایی و دریایی)

مبلغ عوارض خروج از کشور


مراحل پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور

جهت پرداخت عوارض خروج از کشور بهترین و مطمئن ترین راه این است که از طریق سامانه سداد اقدام نمائید. برای پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور بایستی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا موفق به پرداخت عوارض شده و بتوانید از کشور خارج شوید:

1. در موتور جستجوی خود نام سامانه سداد را وارد کنید یا این که آدرس اینترنتی سامانه سداد www.sadadpsp.ir را در مرورگر خود تایپ کنید تا وارد سامانه شوید. برای پرداخت عوارض خروج از کشور تفاوتی ندارد که از گوشی همراه استفاده می کنید یا رایانه، با هر وسیله دیجیتال که به اینترنت متصل باشد می توانید وارد سامانه شده و مراحل پرداخت عوارض را تکمیل کنید.

جستجوی سداد در گوگل

2. پس از ورود به سامانه بخش های مختلفی را در منوی موجود در صفحه اصلی مشاهده می کنید. در این قسمتی بایستی از قسمت خدمات عبارت "پرداخت عوارض خروج از کشور" را انتخاب نمائید.

پرداخت عوارض از سایت سداد

3. با کلیک بر روی این گزینه وارد صفحه دیگری خواهید شد که چند گزینه را برای شما مشخص کرده است. پرداخت عوارض، فایل پرداخت عوارض یا پیگیری پرداخت. در صورتی که هنوز عوارض را پرداخت نکرده اید بایستی گزینه پرداخت عوارض را انتخاب کنید.

عوارض خروج از کشور به صورت آنلاین و آنی

4. فرم الکترونیکی را در ادامه صفحه مشاهده می کنید که مربوط به اطلاعات مسافر است. ابتدا بایستی شماره تلفن همراه فرد پرداخت کننده را وارد نمائید. سپس نوع سفر را از لیست موجود انتخاب کنید. در صورتی که سفر شما سیاحتی، حج تمتع یا عمره یا سفر به عتبات باشد می توانید از منوی موجود نوع سفرتان را مشخص نمائید. سپس کد ملی مسافر، تلفن همراه مسافر، ایمیل و کد امنیتی که در صفحه مشاهده می کنید را در کادرهای مربوطه وارد کنید. در نهایت گزینه "افزودن به لیست پرداخت" را کلیک کنید تا وارد مرحله پرداخت شوید.

وارد کردن اطلاعات مسافران برای پرداخت عوارض خروج از کشور

5. با کلیک بر روی این گزینه اطلاعات مسافر، نوع سفر و مبلغ عوارض خروج از کشور برای شما نمایش داده می شود. در صورتی که اطلاعات درست بود، بر روی گزینه پرداخت کلیک کنید تا از طریق درگاه های بانکی بتوانید هزینه را پرداخت نمائید.

ورود اطلاعات مسافران

6. در نهایت با وارد کردن شماره کارتی که رمز دوم آن فعال است و تکمیل سایر اطلاعات هزینه عوارض خروج از کشور پرداخت خواهد شد.

اطلاعات حساب بانکی برای واریز وجه

7. پس از پرداخت عوارض پیامکی مبنی بر این که شما عوارض خروج از کشور پرداخت شده است برای شما ارسال خواهد شد. این پیامک را تا روز سفر نزد خود نگه دارید.

8. در نهایت رسید الکترونیک برای شما نمایش داده می شود که در صورت تمایل می توانید آن را چاپ نموده و در زمان سفر همراه داشته باشید.

رسید واریز عوارض خروج از کشور آنلاین

بهترین زمان برای پرداخت عوارض خروج از کشور

زمان پرداخت عوارض خروج از کشور 30 دقیقه پیش از ساعت آغاز سفر است. بهتر است پیش از این که به ساعت سفرتان نزدیک شوید عوارض خروج از کشور را پرداخت نموده و آن را برای دقایق پایانی نگذارید. زیرا ممکن است مشکلاتی از قبیل اختلال در سیستم یا هر گونه مشکل دیگر پیش آمده و شما قادر به پرداخت عوارض نباشید. تمامی مسافران اعم از کودکان و بزرگسالان بایستی عوارض خروج از کشور را پرداخت کنند تا مجوز خروج از کشور را داشته باشند.

ثبت دیدگاه
دیدگاه کاربران

مطالب مرتبط

چند ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشیم؟
چند ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشیم؟

اولین و مهم ترین سوالی که پس از خرید بلیط هواپیما به وجود می آید این است که چند ساعت قبل از پرواز د...

راهنمای سفر به مشهد
راهنمای سفر به مشهد

با هم از میان کوچه های پرپیچ و خم که داستان های قرون گذشته را زمزمه می کنند قدم می زنیم، از لحظات آ...

فاصله تهران تا مشهد
فاصله تهران تا مشهد

خیلی از افراد تمایل دارند قبل از شروع سفر، یک برنامه ریزی دقیق برای آن داشته باشند، به همین دلیل اب...