10 قانون باورنکردنی جزیره کیش که نمی دانید

10 قانون باورنکردنی جزیره کیش که نمی دانید
10 قانون باورنکردنی جزیره کیش که هرگز نمی دانید
تاریخ : 07/11/2023 08:20:44 ب.ظ

جزیره کیش چندین قانون عجیب اما واقعی دارد که بد نیست پیش از سفر به این جزیره با این قوانین آشنا شوید. جزیره کیش یکی از مقاصد توریستی مهم در جنوب کشور محسوب می شود و سالانه مسافرهای بسیاری این جزیره را برای گردش و تفریح انتخاب می کنند. جزیره کیش در تمام فصول سال پذیرای گردشگران است و این جزیره یکی از مسیرهای پر رفت و آمد هوایی را به خود اختصاص داده و خرید بلیط هواپیما کیش همیشه رونق دارد. به همین دلیل جزیره کیش قوانین و مقررات مختص خود را دارد تا بتواند جایگاه ویژه خود را به عنوان برترین مقصد توریستی ایران حفظ کند. در ادامه با 10 قانون عجیب و باور نکردنی جزیره کیش آشنا خواهیم شد:

ممنوعیت شنا در ساحل کیش

قانون اول: شنا کردن در سواحل عمومی جزیره ممنوع است

جزیره کیش یک شهر توریستی است و گردشگران بسیار از داخل و خارج از کشور به این جزیره سفر می کنند. به همین علت بایستی به حریم خصوصی افراد احترام گذاشت و نظم عمومی را رعایت کرد. در جزیره کیش شنا کردن در سواحلی که برای استفاده عموم در نظر گرفته شده است مانند پارک های ساحلی و اسکله ها، امکان شنا کردن در آب دریا وجود ندارد. افرادی که می خواهند در آب دریا شنا کنند می توانند از پلاژ مخصوص آقایان و بانوان استفاده نموده و یا به سواحلی بروند که خلوت بوده و عموم افراد در آن حضور ندارند.

ماشین کثیف در کیش

قانون دوم: رانندگی با ماشین کثیف جریمه دارد

جزیره کیش یکی از جزایر لوکس و پاک محسوب می شود و برای حفظ ظاهر جزیره شما اجازه ندارید با ماشین کثیف در خیابان ها رانندگی کنید. یکی از قوانین جالب جزیره کیش این است که اگر فردی با ماشین کثیف در جزیره تردد کند، بایستی جریمه شود. در جزیره کیش تمامی خودروها لوکس بوده و اگر شما آنها را برای رفت و آمد کرایه می کنید بایستی آنها را تمیز نگه دارید. توجه داشته باشید که همیشه دفترچه کرایه اتومبیل را همراه داشته باشید تا در صورت نیاز آن را به پلیس نشان دهید.

بوق در کیش ممنوع

قانون سوم: بوق زدن در جزیره ممنوع است

از دیگر قوانین جذاب جزیره کیش قانون بوق زدن ممنوع است. فرقی ندارد که شما در مرکز جزیره باشید و یا در اطراف آن، در تمامی مناطق جزیره بوق زدن به هر دلیل، چه منطقی و چه غیر منطقی ممنوع است و هیچ فردی اجازه ندارد بوق بزند. علاوه بر این در زمان دور زدن در میدان و پیچیدن استفاده از راهنما الزامی است در صورتی که فردی بدون استفاده از راهنما دور بزند جریمه خواهد شد.

قانون چهارم: تاکسی های سفید دربستی هستند

در صورتی که در سفر به جزیره کیش اتومبیل کرایه نکرده باشید برای رفت و آمد در جزیره بایستی از تاکسی استفاده کنید. نرخ تاکسی در جزیره ثابت است و همه آنها قیمت مشخصی دارند. تاکسی های سفیدی که مشاهده می کنید دربستی هستند و نرخ آنها بسته به مسیر شما متفاوت خواهد بود.

چادر در کیش ممنوع

قانون پنجم: چادر زدن در جزیره ممنوع است

یکی از قوانین مهم جزیره این است که مسافران اجازه ندارند در هیچ قسمتی از جزیره چادر بزنند. چادر زدن در این جزیره ممنوع است و تنها زمانی که مسافران می توانند از چادر برای اسکان در جزیره استفاده کنند. البته در این مدت زمان مکان های مشخصی برای چادر زدن مسافران تعیین شده است که مسافران اجازه دارند تنها در این مناطق چادر بزنند. پس وقت قصد خرید بلیط هواپیما دارید حتماً فکر هتل را بکنید.

قانون ششم: حداکثر سرعت مجاز در جزیره 60 کیلومتر است

از دیگر قوانین جزیره کیش سرعت مجاز اتومبیل در داخل و خارج از شهر است. حداکثر سرعت مجاز در داخل جزیره 60 کیلومتر و برای جاده های فرعی 80 کیلومتر است. در تمامی بلوارها و جاده های جزیره دوبین کنترل سرعت وجود دارد و در صورتی که شما با خودروی کرایه ای از مسیری با سرعت غیر مجاز عبور کرده باشید، شرکتی که ماشین را به شما اجاره داده است با شما تماس خواهد گرفت.

دنده عقب در کیش ممنوع

قانون هفتم: دنده عقب در جزیره کیش ممنوع است

یکی از قوانین عجیب جزیره کیش ممنوع بودن دنده عقب رفتن در خیابان های جزیره است. در صورتی که یکی از ماموران راهنمایی و رانندگی مشاهده کند که اتومبیلی در حال دنده عقب رفتن است او را جریمه سنگینی خواهد کرد. این قانون نه تنها برای مسافران بلکه برای ساکنین شهر نیز صدق می کند و هیچ فردی اجازه ندارد در جزیره از دنده عقب استفاده کند.

قانون هشتم: پاساژها در بازه زمانی مشخصی فعالیت دارند

در جزیره کیش پاساژها به طور یکسره باز نیستند، اگر به خرید و پاساژ گردی علاقه دارید بایستی بدانید که ساعت فعالیت پاساژها از 10 صبح شروع شده و تا 2 ظهر ادامه دارد، سپس پاساژ تعطیل می شود و مجدد از ساعت 5 بعد از ظهر تا 10 شب فعالیت خود را ادامه می دهند.

پاساژها در کیش

قانون نهم: بیرون انداختن زباله از داخل اتومبیل ممنوع است

در صورتی که شما زباله ای را از داخل خودرو به بیرون پرتاب کنید، حتی اگر آن زباله کوچک باشد، جریمه خواهید شد. این قانون نه تنها در جزیره کیش بلکه در بسیاری از کشورها وجود دارد و بایستی توسط شهروندان و مسافران رعایت شود. پرتاب زباله به بیرون از خودرو یک عمل خلاف قانون محسوب می شود و جریمه سنگینی دارد.

قانون دهم: در این جزیره باید از آب معدنی استفاده کنید

در هیچ جای جزیره آب آشامیدنی وجود ندارد و در صورتی که بخواهید آب بنوشید تنها راه این است که آب معدنی تهیه کنید. به همین دلیل هرگاه خواستید برای گردش به بیرون از هتل بروید حتما با خودتان آب کافی همراه داشته باشید زیرا در جزیره این امکان وجود ندارد که بتوانید از شیرهای آب موجود در پارک آب پر کنید و بنوشید.

سخن آخر

جزیره کیش یکی از جزایر زیبا و لوکس ایران است و قطعا این قوانین سخت گیرانه در تمیزی و ظاهر زیبای این جزیره بی تاثیر نبوده است. بنابراین پیش از سفر به جزیره کیش این قوانین را به طور کامل مطالعه کنید و در زمان سفر به جزیره سعی کنید تا جایی که می توانید قوانین را رعایت کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

ثبت دیدگاه
دیدگاه کاربران

مطالب مرتبط

تفریحات دریایی کیش
تفریحات دریایی کیش

یکی از جذاب ترین بخش های سفر به جزیره کیش، تفریحات دریایی کیش است. اگر اهل تفریح و هیجان باشید و ...

جاهای دیدنی کیش در تابستان
جاهای دیدنی کیش در تابستان

آیا تا به حال در فصل تابستان به کیش سفر کرده اید؟ بسیاری از گردشگران فصل های خنک سال مانند بهار و ...

جاهای دیدنی کیش در زمستان
جاهای دیدنی کیش در زمستان

جزیره زیبا و دیدنی کیش جاذبه های دیدنی بسیاری دارد و بهترین زمان برای بازدید از آنها، فصل زمستان اس...

جاهای دیدنی کیش در پائیز
جاهای دیدنی کیش در پائیز

جزیره کیش همیشه و در تمام فصول سال جذابیت های خاص خود را دارد و همواره برای گردشگرانی که قصد خرید ...

جاهای دیدنی کیش در شب
جاهای دیدنی کیش در شب

سفر به جزیره کیش در هر شرایط و در هر فصل از سال بسیار خاطره انگیز و جذاب است اما شب های جزیره جلوه ...

جاهای دیدنی کیش برای کودکان
جاهای دیدنی کیش برای کودکان

در جزیره زیبای کیش جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد از جمله مکان های تاریخی، بازارها، تفریحات ساحلی و د...