راهنمای سفر به استانبول

راهنمای سفر به استانبول
راهنمای سفر به استانبول به همراه هزینه ها و مدارک 2023
تاریخ : 10/21/2023 11:12:24 ق.ظ

استانبول به عنوان قلب جمهوری ترکیه همواره در طول تاریخ به عنوان منطقه ای بسیار مهمی شناخته می شده است. استانبول در طول تاریخ پایتخت امپراتوری های بزرگی مانند امپراتوری بیزانس و امپراتوری عثمانی بود. استانبول همیشه در میانه فعالیت های تجاری، سیاسی، گردشگری و تفریحی نقش پررنگی داشته است. همانطور که ناپلئون بناپارت گفت: «اگر زمین یک کشور واحد بود، قسطنطنیه (نام اولیه استانبول) پایتخت آن بود.» ما با ارائه راهنمای سفر به استانبول به شما در داشتن سفری خاطره انگیز کمک می کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه به استانبول برویم؟

استانبول اکنون سه فرودگاه بین المللی دارد. فرودگاه آتاتورک استانبول (IST) در سمت اروپایی در منطقه Yeşilköy قرار دارد و یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان است. زمانی که از هواپیما پیاده شدید، اتوبوس های شاتل هر نیم ساعت یک بار از این فرودگاه به سمت میدان تکسیم حرکت می کنند یا می توانید قطار M1A را بگیرید.
در سمت اروپایی یک فرودگاه استانبول (ISL) به تازگی ساخته شده است که در منطقه Arnavutköy قرار دارد. این فرودگاه که با هدف تبدیل شدن به بزرگترین فرودگاه جهان ایجاد شده است، در نهایت به عنوان فرودگاه اصلی شهر در آینده نزدیک خدمت خواهد کرد. از اول ژانویه 2019، این فرودگاه مرکز اصلی تمامی پروازهای ترکیش ایرلاینز تعیین شده است.
فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن (SAW) سومین فرودگاهی است که در سمت آسیایی در منطقه Pendik استانبول قرار دارد. اگرچه بسیار کوچکتر از دو فرودگاه دیگر است، اما همچنان فرودگاهی بسیار شلوغ محسوب می شود. این فرودگاه ایرلاین های ارزان قیمت را ارائه می دهد. اتوبوس شاتل E10 از فرودگاه به سمت منطقه Kadıköy حرکت می کند و E11 می تواند شما را به میدان تکسیم در سمت اروپایی برساند.

سفر به استانبول

اطلاعات اولیه سفر به استانبول

ابتدا باید باید اطلاعات خود را قبل از خرید افزایش دهید. اولین نکته در راهنمای سفر به استانبول این است که بدانید زبان محلی استانبول ترکی است. در این زبان از الفبای لاتین استفاده می شود؛ بنابراین یادگیری چند عبارت یا ترجمه کلمات برای کارهای روزانه چندان مشکل نخواهد بود. زبان انگلیسی در این شهر به ندرت صحبت می شود؛ البته کسانی که در هتل ها و مناطق توریستی کار می کنند تا حدودی انگلیسی بلد هستند.
ترکیه از ارزی به نام «لیر» استفاده می کند. بهترین کار این است که در ایران دلار بگیرید و در صرافی های استانبول، لیر خود را به دلار تبدیل کنید. زنان و مردان باید در هنگام بازدید از اماکن مقدس، قوانین خاصی را رعایت کنند. این قوانین در مورد کلیساها، کنیسه ها و همچنین مساجد اعمال می شوند. این قوانین به وضوح در ورودی عبادتگاه ها قابل مشاهده است. بارندگی در ماه های پاییز استانبول فراوان است. به همین دلیل همراه داشتن چتر یا پوشیدن بارانی در این ماه ها توصیه می شود.

رفت و آمد در استانبول

علاوه بر مینی بوس ها و اتوبوس ها، وسایل نقلیه دریایی، مترو، متروبوس، تراموا، فینولار اغلب در شهر استفاده می شوند. سفر با سیستم های ریلی در امتداد شریان های اصلی استانبول با مجموع 137 کیلومتر در 9 خط مترو، چهار تراموا و دو خط فینیکولار امکان پذیر است. فرودگاه آتاتورک، ایستگاه اتوبوس بایرامپاشا، تکسیم، شبه جزیره تاریخی مناطق مهمی هستند که با سیستم های ریلی می توان به آنها دسترسی داشت.
ترافیک یک اتفاق روزمره در استانبول است، بنابراین کرایه خودروی شخصی توصیه نمی شود، اگرچه این روش هزینه زیادی نیز دارد. استفاده از حمل و نقل عمومی گزینه بهتری است. برای حمل و نقل عمومی و استفاده از اتوبوس، قطار یا تراموا به استانبول کارت نیاز دارید. استانبول کارت یک کارت هوشمند الکترونیکی است که به شما امکان پرداخت کرایه ها را می دهد. شما می توانید این کارت را از فرودگاه یا هر ایستگاه مترو دریافت کنید.
اگر به راهنمای سفر به استانبول نگاهی بیندازید، مترو گزینه بهتری خواهد بود. خط M2 مترو مسیری است که احتمالاً بیشتر از همه به عنوان گردشگر از آن استفاده خواهید کرد، زیرا بیشتر مناطق مهم و گردشگری در این مسیر قرار دارند. خط تراموا T1 همچنین برای رسیدن سریع به قسمت قدیمی استانبول که مملوء جاذبه های گردشگری است، مناسب خواهد بود. تاکسی نیز یک راه متداول برای رفت و آمد است و در هفت روز هفته و 34 ساعته در دسترس خواهد بود.
متروبوس یک سیستم اتوبوس است که در امتداد جاده دولتی E5 از Beylikdüzü در سمت اروپایی تا Söğütlüçeşme (Kadıköy) در سمت آناتولی حرکت می کند. متروبوس 24 ساعته کار می کند. اگرچه شبکه ریلی گسترده است، اما هنوز برای دسترسی به بسیاری از مراکز مسکونی و تجاری در استانبول کافی نیست. اتوبوس ها احتمالاً متداول ترین وسیله حمل و نقلی هستند که می توانند شما را به نزدیک ترین نقطه ای که می خواهید برسانند.
ساعات کار اتوبوس و زمان سفر متفاوت است. این امکان برای شما وجود دارد که شماره خط اتوبوس مورد نظر خود را از صفحه اصلی وبسایت سازمان حمل و نقل درون شهری (İETT) وارد کرده و مسیر و برنامه های سفر را مشاهده کنید. استانبول یک شهر ساحلی است؛ بنابراین، راه حل های دریایی نیز به ویژه برای سفرهای بین دو قاره (قسمت اروپایی و آسیایی) وجود دارند. به غیر از خطوط اصلی، خطوط بسفر، شاخ طلایی، جزایر پرنس و تور بسفر نیز در دسترس هستند. کشتی های سیتی لاین معمولاً در تمام طول روز فعالیت می کنند.

راهنمای سفر به استانبول

بهترین زمان برای سفر استانبول

روزانه هزاران گردشگر از استانبول دیدن می کنند. از آنجایی که فعالیت های فصلی نسبت به فعالیت های فرهنگی در استانبول کمتر است، این امکان را دارید هر زمان که بخواهید در طول سال از استانبول دیدن کنید. با این حال، اگر می خواهید از تنگه بسفر لذت ببرید، بهار و تابستان بهتر خواهد بود.
اگرچه آب و هوای استانبول ترکیبی از مدیترانه و اقیانوسی است و شاید در هوا در زمستان بسیار سرد شود، اما هر فصل در این شهر زیبایی های مخصوص به خود را دارد. دمای هوا در تابستان به ویژه در مرداد ممکن است تا 30 درجه سانتی گراد افزایش یابد؛ بنابراین اواسط تابستان نیز می تواند بسیار گرم باشد. با این حال، بهترین زمان سفر به استانبول بسته به نیازهای افراد می تواند متفاوت باشد.

جاذبه های دیدنی استانبول

جاهای دیدنی استانبول به قدری زیاد هستند که یک سفر یک هفته ای برای دیدن همه آنها هم نمی تواند کفایت کند؛ اما مهم نیست چند روز در استانبول می ماند، چیزی که اهمیت دارد، استفاده از زمان برای دیدن مهمترین جاذبه های شهر است. کانون توجه همه گردشگران استانبول شاخ طلایی یا شبه جزیره تاریخی است که بخش اروپایی شهر را به بدو بخش تقسیم می کند.
در هر وجب از شاخ طلایی استانبول یک اثر تاریخی بی مانند وجود دارد. مکان هایی مانند امینونو، سیرکچی، بیازیت، لاللی، آکسارای، کاخ توپکاپی، مسجد ایاصوفیه، آب انبار باسیلیکا، کومکاپی، ساماتیا از جاذبه های دیدنی این منطقه هستند. در ادامه راهنمای سفر به استانبول به مهمترین جاذبه های استانبول اشاره می کنیم:

استانبول گردی

ایاصوفیه

این شاهکار معماری که به ترکی ایاصوفیا گفته می شود، قلب تاریخ استانبول محسوب می شود. کلیسای جامع ارتدکس یونانی سابق که بعداً در سال 537 پس از میلاد به عنوان مسجد عثمانی تغییر کاربری داد، از سال 1935 به موزه تبدیل شده است.

کاخ توپکاپی

این موزه بزرگ قرن پانزدهمی زمانی محل اقامت اصلی سلاطین عثمانی بوده است. داستان های جالب زیادی وجود دارند که می توانید با کاوش در تالارها و غرفه های مختلف کاخ در مورد آنها بیاموزید. حرمسرای کاخ را باید مهمترین بخش توپکاپی دانست.
موزه هنرهای ترکی و اسلامی
این موزه هنر خوشنویسی اسلامی، فرش های دستباف آناتولی و کاشی های دیواری پیچیده را به نمایش می گذارد. همچنین می توانید با نمونه هایی از هنر عامیانه Yörük درباره گروه های قومی و عشایری ترکیه اطلاعت خود را افزایش دهید.

قلعه روملی

روملی قلعه مهمی بود که باعث شد تا عثمانی ها بتوانند قسطنطنیه را محاصره کنند. امروزه این قطعه به عنوان موزه و محل برگزاری کنسرت ها و جشنواره ها در فضای باز عمل می کند. همچنین گربه های دوست داشتنی زیادی را در اطراف این قلعه مشاهده خواهید کرد.

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد با نام مسجد آبی شناخته می شود. این نام از کاشی های آبی رنگ آمیزی گرفته شده است که دیوارهای داخلی مسجد را تزئین می کنند. هیچ کلمه ای نمی تواند توصیف کند که این بنای تاریخی چقدر زیبا است. این مسجد روبروی ایاصوفیه قرار دارد.

مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه نمونه ای خیره کننده از معماری عثمانی است؛ مانند سایر مساجد امپراتوری، یک حیاط مرمری زیبا به همراه یک فواره مرکزی در جلوی مسجد وجود دارد. فضای داخلی مسجد با خط زیبا و نقوش سنتی اسلامی آراسته شده است تا زیبایی آن دوچندان کند.

برج دختر

جدای از آداب و رسومی مانند پرتاب نان شیرینی به سمت مرغان دریایی و نوشیدن چای داخل کشتی، دیدن برج دختر و ایستگاه راه آهن حیدرپاشا و تماشای خط ساحلی سمت آناتولی در طول مسیر بسیار لذت بخش است. شما می توانید با قایق به سمت برج بروید.

جزایر پرنس

اگر می خواهید از شلوغی شهر فرار کنید و از دریای مرمره لذت ببرید، جزایر پرنس منتظر شماست. Büyükada، Heybeliada، Kınalıada، Burgazada از جزایر مهم این منطقه هستند. رستوران ها، کافه ها و هتل های زیادی در این منطقه برای گردشگران وجود دارند.

بازار بزرگ استانبول

بهتر است مقصد خرید شما در استانبول بازار بزرگ باشد. این بازار نمادین یکی از بزرگترین بازارهای جهان است. اگرچه این بازار همیشه 250 هزار تا 400 هزار بازدیدکننده روزانه را به خود می بیند، اما شلوغی یک تجربه حسی زیبا برای شما ایجاد می کند.

برج گالاتا

برای دیدن یک منظره پانوراما خیره کننده از استانبول، به منطقه Karaköy سفر کنید و از برج گالاتا بالا بروید و غروب خورشید را ببینید. این بنای دیدنی قرون وسطایی قرن چهاردهمی مشرف بر تنگه بسفر است که اروپا و آسیا را از هم جدا می کند.

آب انبار باسیلیکا

اگر به دنبال یک تجربه خاص هستید، آب انبار باسیلیکا را از نزدیک ببینید. این مخزن زیرزمینی باستانی بزرگترین آب انبار از صدها آب انبار استانبول است که در زیر شهر قرار دارد. 336 ستون مرمری سقف 9 متری را نگه می دارد. اگر می توانید فضای ترسناک آب انبار بازیلیکا را تحمل کنید، این مکان قطعا ارزش دیدن دارد.

غذاهای ترکی استانبول

در حالی که می توانید غذاهای بین المللی زیادی را در استانبول نوش جان کنید، اما هیچ چیز غذاهای خوشمزه ترکی نمی شود. به عبارتی، استانبول به خاطر غذاهای لذیذش معروف است و شما فرصت های زیادی برای چشیدن این غذاها خواهید داشت. در ادامه راهنمای سفر به استانبول به برخی از غذاهای محبوب استانبول اشاره می کنیم:
سیمیت: نان ترد و دایره ای شکل با کنجد است. سیمیت یک گزینه کلاسیک برای صبحانه در ترکیه است، اما می توان آن را به عنوان میان وعده نیز میل کرد.
کومپیر: یک سیب زمینی پخته که با طیف وسیعی از مواد پر شده است. شما می توانید پنیر، ذرت، ترشی، هویج، زیتون و غیره را انتخاب کنید.
دوروم: بسته بندی پر شده با گوشت دونر کباب و سالاد است. احتمالاً قبلاً تنوعی از این وعده غذایی را خورده اید، بدون اینکه متوجه شوید منشا آن ترکیه است.
بالیک اکمک: ساندویچ ماهی یا نام بالیک اکمک در امتداد شاخ طلایی در نزدیکی پل گالاتا فروخته می شود. این ساندویچ در قایق های کوچک فروخته می شود.
کاستانه: کاستانه یا شاه بلوط برشته به صورت گرم در کیسه کاغذی سرو می شود. این غذا یک میان وعده عالی در یک روز سرد زمستانی است.
لاه معجون: نوعی پیتزای ترکی است که با نان تخت درست می شود و روی آن گوشت چرخ کرده تند ریخته می شود.

غذاهای بین المللی که در استانبول امتحان خواهید کرد شامل چینی، هندی، پاکستانی، فرانسوی و ارمنی هستند. هر کدام از آنها را می توان در خیابان های استانبول با همراهی سرآشپزهای چیره دست پیدا کنید. مناطقی مانند بشیکتاش، کادیکوی و بی اوغلو از جمله مراکز غذاخوری معروف در استانبول هستند.
شما نمی توانید بدون خوردن مقداری شیرینی ترکی یا به قول محلی ها باقوا از استانبول بروید. باقلوا همیشه با قهوه یا چایی ترک به عنوان یک عصرانه سرو می شود. باقوا و چایی یک جنبه از مهمان نوازی عالی مردم ترکیه است که در استانبول تجربه خواهید کرد. همچنین باید به یک نانوایی در استانبول سر بزنید و مقداری نان بورک را امتحان کنید.
در ادامه راهنمای سفر به استانبول به رستوران های معروف شهر استانبول اشاره می کنیم:
• رستوران لوکانتا مایا
• رستوران روملی حصار اسکله
• رستوران لموئت یا مرغ دریایی استانبول
• رستوران ایکس استانبول
• رستوران میکلا استانبول

غذاهای استانبول

محل اقامت در سفر استانبول

وقتی در مورد محل اقامت در استانبول صحبت می کنیم، اولین گزینه هایی که به ذهن می رسد، بدون شک گزینه های اطراف میدان تکسیم و اطراف مسجد سلطان احمد است. سلطان احمد ترجیح داده می شود، زیرا به مکان های زیادی برای بازدید نزدیک است. با این حال، منطقه تکسیم گزینه های اقامتی بیشتری را به همراه یک زندگی شبانه فعال ارائه می دهد. خیابان استقلال در این میدان برای گشت و گذار به ویژه در شب توصیه می شود. اگر می خواهید به مناظر زیبای استانبول نزدیک باشید و از زندگی پرجنب و جوش شبانه دوری کنید، شاخ طلایی برای شما عالی خواهد بود.

مراکز خرید در شهر استانبول

استانبول گزینه های بسیار زیادی برای خرید دارد، به همین دلیل است که ایرانیانی بسیاری تنها به قصد خرید به این شهر سفر می کنند. در هر منطقه از استانبول همیشه یک مرکز خرید وجود دارد. در این صورت شما می توانید هر محصولی را که به دنبال آن هستید پیدا کنید. مرکز خرید جواهیر معروف ترین پاساژ در منطقه شیشلی استانبول است که در آن می توانید برندهای مطرح را در طیف گسترده ای از قیمت ها پیدا کنید.

مراکز خرید استانبول

ایستینیه پارک یک مرکز خرید مدرن و مجلل با ترکیبی از برندهای بین المللی و محلی است گزینه های مختلف غذاخوری و مجموعه سینما را نیز به شما ارائه می دهد. مرکز خرید کانیون مال که به دلیل طراحی معماری منحصر به فردش شناخته می شود، میزبان فروشگاه های مد، سبک زندگی و لوازم الکترونیکی و همچنین کافه ها و رستوران های مختلف است. در راهنمای سفر به استانبول به مراکز خرید استانبول اشاره می کنیم:
• مرکز خرید آکمرکز
• مرکز خرید مال آف استانبول
• مرکز خرید وادی استانبول
• مرکز خرید کاپیتول استانبول
• مرکز خرید نیسانتاسی سیتی
• مرکز خرید اوت لت آسیا پارک
• مرکز خرید اوت لت ایرپورت استانبول
• مرکز خرید اوت لت کاله استانبول
• مرکز خرید اوت لت ویاپورت آسیا
• مرکز خرید اوت لت دیپوسایت
• مرکز خرید اوت لت فوکس سیتی
• مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول
• مرکز خرید اوت لت استار سیتی
• مرکز خرید اوت لت سیتی سنتر
• مرکز خرید پرمیوم اوت لت استانبول
• مرکز خرید اولیویوم استانبول
• مرکز خرید پالادیوم
• مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول
• مرکز خرید فروم استانبول
• مرکز خرید ترکوز پاساژ
• مراکز خرید خیابان استقلال
• پاساژ چیچک
• پاساژ هازوپولو
• مرکز خرید اوت لت ونیزیا
• مرکز خرید اوت لت 212 استانبول
• مرکز خرید آکباتی
• مرکز خرید کاپاسیتی استانبول
• فروشگاه آرمانی جونیور
• فروشگاه عزیز ببه
• فروشگاه ال سی وایکیکی
• فروشگاه بیمن کیدز
• فروشگاه چیکو
• فروشگاه باربری کیدز
• بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی)
• بازار مصر (بازار ادویه)
• بازارهای خیابان بغداد
• بازار بشیکتاش
• شنبه بازار باکرکوی
• بازار کادیکوی استانبول
• جمعه بازار فیندیک زاده
• مرکز خرید آکیاکا پارک عمرانیه
• مرکز خرید کن پارک عمرانیه
• مرکز خرید بویاکا عمرانیه
• مرکز خرید مترو گاردن عمرانیه
• فروشگاه های منطقه عمرانیه

استانبول گردی بدون تور

راهنمای سفر به استانبول بدون تور

سفر به استانبول بدون تور امکان پذیر است، اما همه کارهای را باید خودتان انجام دهید. شما این آزادی را دارید که برنامه سفر خود را تعیین کرده و هر زمان که دوست داشتید از مکان های دیدنی استانبول دیدن کنید. سفر بدون تور یک تجربه شخصی ارائه می دهد و این شما هستید که باید بودجه، زمان و علایق خود را مدیریت کنید. در این حالت، فقط باید بلیط هواپیما و محل اقامت خود را بدون تور رزرو کنید؛ بنابراین از زمانی که وارد فرودگاه می شوید، مسئولیت رسیدن به هتل، گشت و گذار در شهر و سایر موارد بر عهده خودتان خواهد بود. اگر برای بار اول است که به استانبول می روید، گرفتن تور توصیه می شود.
سفر با تور تحت یک برنامه سفر ساختاریافته و برنامه ریزی شده است. به این صورت که از بدو ورود به استانبول، در فرودگاه دنبال شما می آیند و مطمئن می شوند که به هتل رسیده اید. تورها اغلب با راهنمای سفر و خدمات مختلفی از جمله بازدید از مکان های دیدنی و سایر موارد ارائه می دهند. سفر با تور همچنین می تواند شامل بلیط هواپیما، رزرو هتل و رفت و آمد در شهر باشد. به طور کلی، تورها پکیج های مختلفی را شامل می شوند که هر کدام بسته به نیازهای شما از نظر قیمت و خدمات متفاوت خواهند بود. مهم است که اعتبار شرکت ارائه دهنده خدمات تور استانبول را بررسی کنید.

هزینه سفر به استانبول

هزینه رفتن به استانبول به هزینه های قبل و هزینه های سفر مربوط می شوند. هزینه های قبل از سفر شامل هزینه پاسپورت، هزینه عوارض خروج از کشور، هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما و هزینه اقامتگاه می شود. مهمترین هزینه مربوط به بلیط هواپیما و رزرو اقامتگاه است. بهتر است بلیط هواپیما را چند هفته زودتر رزرو کنید تا در افزایش قیمت لحظه آخری صرفه جویی کنید. اگر رزرو لحظه آخری داشته باشید، می توانید پروازها با قیمت کمتری را پیدا کنید. هزینه بعدی مربوط به اقامت است. استانبول طیف گسترده ای از هتل ها، هم لوکس و هم مقرون به صرفه را ارائه می دهد. هزینه هر هتل بسته به منطقه و امکانات متفاوت است.
خوراک در طول سفر بخش مهمی از هزینه سفر به استانول را شامل می شود. قیمت وعده های غذایی در استانبول بسته به جایی که می روید، می تواند تا حد زیادی متفاوت باشد؛ بنابراین برای هر مقدار بودجه ای غذای مناسبی برای شما وجود دارد. همچنین باید بودجه ای را برای رفت و آمد کنار بگذارید. حمل و نقل عمومی و سفر با مترو و اتوبوس در هزینه های شما صرفه جویی می کند. هزینه های دیگر شامل بازدید از مکان های دیدنی، خرید، انعام دادن خواهند بود.
کلام آخر
استانبول تنها شهر در جهان است که به دو قاره تعلق دارد. این کلان شهر پر جنب و جوش اروپا و آسیا را در بر می گیرد و آن را به مکانی فوق العاده منحصر به فرد برای بازدید تبدیل می کند. این شهر که قبلاً به عنوان قسطنطنیه شناخته می شد، پایتخت هر دو امپراتوری بیزانس و عثمانی بود و جایگاه مهمی در تاریخ دارد. با داشتن راهنمای سفر به استانبول می توانید در مورد بهترین زمان سفر، نحوه رفت و آمد، هزینه ها و سایر موارد اطلاعات خود را کامل کنید.

سوالات متداول
برای دیدن استانبول چقدر زمان نیاز داریم؟
استانبول جاذبه های گردشگری زیادی دارد که برای دیدن همه آنها باید زمان زیادی در این شهر بمانید؛ اما با حداکثر یک هفته می توانید مهم ترین جاذبه های شهر را ببینید.
چگونه به استانبول سفر کنیم؟
برای سفر به استانبول باید ابتدا پاسپورت خود را تهیه کنید و بعد از پرداخت عوارض خروج از کشور، برای تهیه بلیط هواپیما و هتل اقدام کنید.
چگونه در استانبول رفت و آمد کنیم؟
برای رفت و آمد در استانبول می تواند از مترو، اتوبوس، تاکسی تراوا و سایر موارد استفاده کنید.
در استانبول کجا اقامت داشته باشیم؟
برای سفر به استانبول می توانید در هتل های این شهر اقامت داشته باشید. پیشنهاد ما هتل های نزدیک به میدان تکسیم است.
غذاهای و رستوران های معروف در استانبول چیست؟
محبوب ترین غذاهای استانبول شامل سیمیت، کومپیر، دوروم، بالیک اکمک، کاستانه و لاه معجون هستند. از رستوران های معروف شهر استانبول نیز می توان به رستوران لوکانتا مایا، رستوران روملی حصار اسکله، رستوران لموئت یا مرغ دریایی استانبول، رستوران ایکس استانبول و رستوران میکلا استانبول اشاره کرد.
ثبت دیدگاه
دیدگاه کاربران

مطالب مرتبط

چگونه از میدان تکسیم به فرودگاه جدید استانبول برویم
چگونه از میدان تکسیم به فرودگاه جدید استانبول برویم؟

فرودگاه جدید استانبول (IST) از 7 آوریل 2019 به عنوان فرودگاه بین المللی استانبول شناخته می شود...