جاهای دیدنی اهواز

جاهای دیدنی اهواز
جاهای دیدنی اهواز که یکی از مناطق محبوب گردشگری در جنوب ایران است بسییار محبوب است که در این مقاله به بررسی کامل همراه با عکس + آدرس و تلفن هر کدام می پردازیم
تاریخ : 05/24/2023 03:58:43 ب.ظ

شهر اهواز، مرکز استان خوزستان، یکی از شهرهای نفت خیز و صنعتی جنوب کشور محسوب می شود. مردم این شهر به زبان فارسی و عربی صحبت می کنند و بسیار خونگرم و مهربان هستند. این شهر در زمینه گردشگری و جذب توریست فعال است. همچنین جاهای دیدنی اهواز بسیار متنوع و زیباست و سلیقۀ هر گردشگری را تامین می کند. اهواز به دلیل جاذبه های دیدنی متعددی که دارد، مورد استقبال گردشگران ایرانی و خارجی قرار گرفته است و هر ساله بسیاری از هموطنان با خرید بلیط هواپیما به این شهر خاص سفر می کنند. شهر اهواز در فصل بهار هوای بسیار دلپذیری دارد و همه جای شهر سرسبز و زیبا می شود.

شهر اهواز در فصل تابستان بسیار گرم و شرجی است و به همین دلیل تعداد مسافرانی که در این فصل اقدام به خرید بلیط هواپیما اهواز می کنند کم تر است. بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما اهواز و سفر به این شهر، فصل زمستان است. در این فصل هوا خنک است و دیگر خبری از گرمای تابستانی و باران های پائیزی نیست. شهر اهواز به شهر همیشه بیدار معروف است و بسیاری از جاهای دیدنی اهواز و مراکز خرید و رستوران ها و کافه ها تا ساعاتی پس از نیمه شب نیز باز هستند. در ادامه به بررسی جاهای دیدنی اهواز که معروف تر هستند می پردازیم.

رودخانه کارون در اهواز

رودخانه کارون

آدرس: شهر اهواز، رودخانه کارون
ساعت بازدید: همه روزه در هر ساعت از شبانه روز

نام کارون برای همه ایرانیان آشنا است. رودخانه ای خروشان کارون مهمترین و معروف ترین جاذبه دیدنی شهر اهواز است. رودی همیشه خروشان و پرآب که طولانی ترین و بزرگترین رودخانه کشور ایران محسوب می شود. به دلیل دسترسی به آب های اقیانوس این رود از نظر تجاری و سیاسی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. آب مصرفی شهر اهواز از همین رودخانه تامین می شود. گردشگران بسیاری برای گردش و تفریح به کنار رودخانه کارون می روند.

رودخانه کارون در میانه شهر اهواز

شب های کارون بسیار دیدنی است. کافه و رستوران ها همگی میز و صندلی ها را کنار رودخانه می چینند و مسافران و مردم شهر می توانند در کنار رودخانه و در آرامش صدای آب غذای خود را میل کنند. مردم محلی در کنار رود مشغول شادی و آواز خوانی هستند. پس از تاریک شدن هوا چندان جنب و جوشی در کنار رودخانه کارون وجود دارد که گویی شب در این شهر معنایی ندارد. بنابراین تا هر زمان که بخواهید می توانید در کنار رودخانه بمانید و گردش کنید.

پل سفید در اهواز

پل سفید (معلق) اهواز

آدرس: شهر اهواز، حد فاصل میدان شهدا و خیابان فلسطین (اداره پست)، پل سفید اهواز
ساعت بازدید: همه روزه به صورت شبانه روز

پل سفید یا پل معلق به عنوان نماد شهر اهواز شناخته می شود و بسیاری از افراد وقتی نام این شهر را می شوند تصویر پل سفید در ذهنشان نقش می بندد. این پل بر روی رودخانه کارون و در سال 1315 ساخته شده است. پل سفید اولین پل معلق ایران است و به دلیل معماری مدرن و رنگ سفید بدنه برای عکاسی سوژه بسیار زیبا باشکوهی است. جنس پل از فلز بوده و بر روی پایه های بتنی قرار گرفته است.

پل سفد اهواز در شب

پیاده روی بر روی پل و عکاسی از جمله تفریحاتی است که در این مکان می تواند برای گردشگران جذاب باشد. در اطراف پل سفید رستوران ها و کافه های بسیاری وجود دارد که می توانید برای این که نفسی تازه کنید و کمی خنک شوید به آن جا بروید و یک نوشیدنی خنک و یا یک غذای محلی خوشمزه میل کنید.

مکان های دیدنی نزدیک به پل سفید (پل معلق)

· کاروانسرای معین التجار
· خانه ماپار
· کلیسای مسروپ مقدس
· سقاخانه اهواز

کلیسا سورت مسروب دراهواز

کلیسای سورت مسروپ

آدرس: اهواز، خیابان شهید مصطفایی، ابتدای خیابان موسوی، کلیسای سورت مسروپ
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح الی 19 عصر

کلیسای سورت مسروپ مقدس در سال 1347 یکی از کارمندان شرکت نفت به نام ترداد داویدیان ساخته شد. امروزه تعدادی از ارامنه ساکن اهواز از این کلیسا استفاده می کنند و هنوز هم مراسم مذهبی در این کلیسا برگزار می شود. نمای بیرونی کلیسا به رنگ سفید است و صدای ناقوس آن هر یکشنبه نواخته می شود و صدای دلنشین آن در محله می پیچد. پنجره های منحنی و باریک این کلیسا و حفاظ های سلیبی شکل آن هم چنان دست نخورده باقی مانده است و تمامی مصالح و دیوارها سالم مانده است.

داخل کلیسای سورت مسروپ اهواز

این کلیسا متعلق به فرقه پروتستان بوده و گردشگران این فرقه می توانند وارد کلیسا شوند و دعا بخوانند. مسئولین کلیسا برای تامین مخارج کلیسا از گردشگران مبلغی را بابت هزینه ورودی به کلیسا دریافت می کنند. دقت داشته باشید که بازدید از داخل کلیسا ممکن است برای تمامی افراد امکان پذیر نباشد و اگر در ساعات شلوغی به این کلیسا بروید احتمال دارد نتوانید به داخل کلیسا رفته و از معماری داخلی آن دیدن کنید.

حمام نفت سفید اهواز

حمام نفت سفید اهواز

آدرس: 55 کیلومتری شهر اهواز، 36 کیلومتری شهرستان هفتکل، حمام نفت سفید
ساعت بازدید: همه روزه به صورت شبانه روزی

حمام نفت سفید در روستایی با همین نام در نزدیکی شهرستان هفتکل قرار دارد. دلیل نام گذاری این روستا این است که روستا بر روی یک میدان نفتی قرار گرفته است و تمامی خانه های این روستا همیشه یک مشعل در کنار درب ورودی منزل خود روشن می کنند تا از انفجار روستا جلوگیری کند. حمام نفت سفید در دوره قاجار توسط فردی به نام مرحوم معتمدی ساخته شده است و به عنوان حمام عمومی مورد استفاده قرار می گرفت.

داخل حمام نفت سفید اهواز

حمام نفت سفید دارای دو بخش است که در گذشته یک بخش برای زنان و بخش دیگر برای مردان مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه این حمام به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی شهر اهواز شناخته می شود. اما به دلیل عدم توجه و رسیدگی بخش هایی از آن در حال تخریب است. بازدید از این جاذبه دیدنی رایگان است و گردشگران می توانند در هر ساعت از شبانه روز از حمام نفت سفید دیدن کنند.

بازار عبدالحمید اهواز

بازار عبدالحمید اهواز

آدرس: شهر اهواز، خیابان نظامی (نظری پور)، بین خیابان نادری و اما خمینی، بازار عبدالحمید اهواز
ساعت بازدید: همه روزه

بازار عبدالحمید یکی از بازارهای سنتی و قدیمی شهر اهواز است و که در دوره قاجار بسیار رونق داشته و مرکز تجاری شهر محسوب می شد. در گذشته بسیاری از مردم برای تهیه مایحتاج خود به این بازار می رفتند و امروزه نیز این بازار همچنان محل کسب و کار است و اقلام مختلفی در آن به فروش می رسد. یکی از بناهای قدیمی به نام خانه دادرس در این بازار قرار دارد که از دوره قاجار به جا مانده است. بازار عبدالحمید اهواز در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می آید.

ماهی فروشی در بازار عبدالحمید اهواز

با گشت و گذار در این بازار انواع لوازم و کالاها از لباس و کیف و کفش گرفته تا طلا و جواهرات، ماهی و میگو، صنایع دستی و ... را مشاهده می کنید. لباس های جنوبی و محلی، انواع خوراکی های محلی، خرما و شیره خرما و انوع سوغاتی های محلی و زیبا در این بازار یافت می شوند. پس از گشت زنی در بازار می توانید به رستوران های موجود در بازار بروید و از خوردن غذاهای محلی از جمله قلیه ماهی و کباب اهوازی لذت ببرید.

خانه ماپار اهواز

خانه ماپار اهواز

آدرس: شهر اهواز، خیابان زند، خیابان شهید خوانساری، بین خیابان کافی و جهانیان، خانه ماپار اهواز
تلفن تماس: 06132923290
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 7 صبح الی 23

خانه ای قدیمی و زیبا در نزدیکی رود کارون، با نمایی قدیمی و پنجره های رنگین که از زمان های گذشته باقی مانده است. خانه ماپار، یکی از قدیمی ترین خانه های شهر اهواز است و امروزه به عنوان یک کافه مورد استفاده قرار می گیرد. گردشگران می توانند در حیاط این خانه بنشینند و در منظره حوض آبی رنگ و گلدان های سفالی و فضای سنتی و آرام آن لذت ببرند.

داخل خانه ماپار اهواز

خانه ماپار در دوره قاجار ساخته شده است و محل زندگی فردی به نام عبدالمجید ماپار بوده است. ماپار یکی از تجار معروف شهر اهواز بود و پس از مرگش، دولت پهلوی منزل وی را توقیف کرد و امروزه این خانه توسط سازمان میراث فرهنگی نگهداری می شود. از جمله بخش های این خانه می توان به نگارخانه، عکاس خانه، رستوران و شربت خانه و غرفه فروش صنایع دستی اشاره کرد.

آبشار اهواز

آبشار اهواز

آدرس: شهر اهواز، بلوار شهید چمران، پل هفتم رود کارون، آبشار اهواز
ساعت بازدید: همه روزه به صورت شبانه روزی

آبشار اهواز یکی از طولانی ترین آبشارهای مصنوعی ساخته دست بشر در خاورمیانه است. طول این آبشار به 200 متر می رسد و قوس داخلی آن 150 متر است. در داخل این آبشار مصنوعی 6 عدد الکتروپمپ 900 کیلوواتی آب را به بالای پل می کشند و فواره های موجود در دو طرف پل، آب را به داخل رودخانه برمی گردانند. این آبشار با نورهای رنگین و فواره های متعددی تزئین شده است و در شب نمای بسیار باشکوه و زیبایی دارد. یکی از تفریحات این آبشار قایقرانی و گشت زنی در آب روخانه است.

سیتی سنتر مهریز

سیتی سنتر مهزیار

آدرس: شهر اهواز، خیابان زیتون کارمندی، تقاطع خیابان حجت و خیابان زمزم، سیتی سنتر مهزیار
تلفن تماس: 06134425218
ساعت بازدید: ساعت 10 صبح الی 13:30 و 17 الی 23

یکی از بزرگترین مراکز خرید در اهواز، سیتی سنتر مهزیار است که 11 طبقه دارد. این مرکز خرید شامل دو طبقه هایپر مارکت است و 6 طبقه آن مرکز تجاری بوده، دو طبقه دیگر شهر بازی و دو طبقه دیگر نیز فود کورت و رستوران است. در بام این سیتی سنتر یک سفره خانه عربی بی نظیر وجود دارد که انواع غذاهای عربی و نوشیدنی های خوش طعم و خوش عطر را سرو می کند.

در این مرکز خرید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، ساعت، عینک، لوازم بهداشتی و آرایشی، اسباب بازی و بدلیجات و ... به فروش می رسد. از جمله امکانات موجود در این مرکز خرید می توان به شهر بازی، سالن بولینگ، بیلیارد و رستوران های متعددی اشاره کرد. در طول روز برای دور ماندن از هوای گرم شهر اهواز می توانید ساعاتی را در این مرکز خرید گشت بزنید و از خرید کردن و تفریحات موجود در آن لذت ببرید.

ثبت دیدگاه
دیدگاه کاربران